13 Oktober 2009

MISI KITA BERSAUDARA DI PADANG SUMATERA

Alhamdulillah 10 - 12 Oktober yang lalu dapat menyelesaikan Misi Kita Bersaudara di Padang Sumatera, Antaranya dapat menyampaikan sedikit sumbangan wang tunai yang dikumpul para simpatisan di bumi Malaysia ini, antaranya ana sampaikan kepada posko (pusat bantuan) PKS, Majlis Mujahidin dan posko-posko yang lain lagi.. sesuatu yang menyebakkan dada, menitiskan airmata melihat suasana peringatan tuhan terutamanya di perkampungan Chumanak & Lubuk Laweh yang menenggelamkan seluruh perkampungan dan jumlah kematian dianggarkan sekurang-kurangnya 400 orang antaranya anak-anak kecil yang sedang belajar quran seramai 30 orang.. ya Allah berikanlah kekuatan kesabaran kepada saudaraku di bumi Sumatera serta ya Allah berikanlah keinsafan kepada saudaraku di bumi Malaysia ini..

(Dari jauh.. Kampung Chumanak & Lubuk Laweh yang kini tinggal hanya nama)

(pemandangan dari dekat.. sebuah perkampungan yang cantik.. kini hanya nama)

(seoarang tua.. berjalan pulang.. kelmarin tinggalkan kampung untuk berubat.. hari ini yang tinggal hanya.. air mata - sempat berbicara bersama bapak ini)

(anak-anak mangsa bencana memohon bantuan.. fikirkan jika mereka anak-anak kita)

(kenangan bersama sukarelawan Mujahidin Indonesia bersama anak2 korban bencana)

(bersama petugas di Kg Chumanak & Lubuk Laweh yang mana seluruh kampung ini tenggelam di dasar tanah - antaranya 30 orang anak-anak yang sedang belajar al quran)

(bersama petugas dari PKS Riau - yang banyak membantu )

1 komentar:

  1. ustaz,depa bagitau tak pasai apa depa kena bencana tu?
    kot2 la kt kwsan tu ada org buat maksiat ka?
    -ramzi-

    BalasHapus